Oman serverin hostaamisessa ongelma

Keskustelun alueella 'Minecraft: Palvelimen ylläpito' aloitti Ville24, 17.11. 2018.

1. Ville24

Ville24 Jäsen

Ajattelinpa kaverini kanssa pitkästä aikaa pelata Minecraftia yhdessä, asensin uusimman serverin ja port forwardasin (port forwardiin tietty host-koneen ip:llä (192.168.X.X)) sen. Asetin myös server propertiesiin tämän saman host-koneen ip:n ja portiksi 25565. Annoin sitten kaverilleni julkisen ip-osoitteeni (https://www.ipchicken.com/) ja käskin laittamaan perään portin :25565. Hänellä kyllä serverini näkyy ja hän pääsee liittymään, näen hänen ilmestyvän serverilleni ja sitten hän katoaa.
    Kaverini saa viestin ruudulleen "Internal Exception: java.io.IOException: etäpalvelin sulki aiemmin luodun yhteyden". Itse pääsen serverille liittymään sekä julkisella ip-osoitteella kuin host-koneen osoitteella ongelmitta. Mitä muuta olen siis jo kokeillut:
    - Ottaa koneen oman palomuurin sekä Nortonin palomuurin pois päältä
    - Käynnistää kaiken mahdollisen uudelleen
    - Kokeillut tätä kahdella eri tietokoneella (Windows ja MacOS)
    - Kokeillut kahdella eri Javan versiolla (molemmat uusimmat, toinen Windowsin, toinen MacOS:n)

2. Ville24

Ville24 Jäsen

Protokollana on myös molemmat, eli TCP ja UDP. Service port ja Internal port ovat myöskin samat, eli 25565.

3. Pilvinen

Pilvinen Henkilökunta Ylläpitäjä Valvoja

Kuulostaa siltä, että se on... rikki.

4. epe07

epe07 Tunnettu jäsen

Laita server propertiestä ip siihen local ip joka on lähiverkossa

Komento Windowssilla kait ipconfig ja macissa saattaa toimia ifconfig

5. Ville24

Ville24 Jäsen

Joo sitä mä just käytinkin. Kokeilin myös jättää sen tyhjäks, ei vaikuttanu mitenkään kyseiseen ongelmaan.

6. Pilvinen

Pilvinen Henkilökunta Ylläpitäjä Valvoja

Ei kyllä äkkiseltään tule mieleen, että mikä tuossa voisi olla ongelmana.

Kokeile, että tuleeko ping läpi.