Kehitteillä Sovalla

Keskustelun alueella 'Minecraft: Palvelimen ylläpito' aloitti Tristisi, 7.12. 2017.

1. Tristisi

Tristisi Jäsen

Sovalla
    Sovalla on rakentamiseen keskittyvä, pienillä roolipelielementeillä varustettu palvelin. Sovallassa pelaaja voi perustaa oman kyläyhteisönsä kaveriporukalla tai päästää luovuutensa valloilleen ja keskittyä yksin rakentelemiseen.

Rakennustaitojen todistamisen myötä pelaaja voi nousta taitotasonsa mukaan ja ansaita rakentamista helpottavia ominaisuuksia, kuten Magic Carpet.

Sovallan resurssimaailmasta rakennustarvikkeet löytyvät helposti, eikä tarvitse miettiä mistä esimerkiksi puunsa hakkaa. Resurssimaailman spawnia saavat kokeneemmat pelaajat kehittää yhdessä esimerkiksi rakentamalla automaattisia farmeja.

Palvelin on vielä kehitysasteella.
    Seuraa tätä ketjua. Sovalla tulee myöhemmin hakemaan yhteisöönsä rakentajia rakentamaan spawneja, ennen palvelimen aukeamista.

Discord

Viimeksi muokattu: 7.12. 2017
  2. Pilvinen

Pilvinen Henkilökunta Ylläpitäjä Valvoja

Sulta unohtu nimestä yks "h". Ja olis kiva saada jossain välissä sitten kuvia.

3. Liimaaja

Liimaaja Jäsen

Kuulostaa tylsältä, miten (vaan) rakentelu rpg voi olla hauskaa?

PS. Koodaako Bensku tämänkin?

4. Tristisi

Tristisi Jäsen

Ihmisillä on tapana tykätä erilaisista asioista. :) Haluan tehdä jotain sellaista, mistä itse pidän. Bensku ei ole tässä mukana, hällä on kiirus toisaalla ja haluan opetella tekemään jotain ihan itse. Tervetuloa katsomaan sitten kun valmistuu :)

E: Tarkennettakoon vielä, että pienet roolipelielementit tarkoittavat tässä tapauksessa esimerkiksi tuolilla istumista ja kauppa-arkkuja ym pieniä ominaisuuksia, joita ei pelkässä rakentamisessa tarvitse. Näitä pelaajat voivat itse hyödyntää omissa kyläyhteisöissään, mikäli haluavat roolipelata.

Palvelimelle ei tule ylläpidon toimesta järjestettyjä roolipelillisiä tapahtumia, ammattijärjestelmää tai muuta koko serverin hallinnan alla olevaa roolipelillistä järjestelmää. Ainoastaan rakentajien tason nousu tehtyjen rakennusten ja pelattujen tuntien mukaan. :)

Viimeksi muokattu: 8.12. 2017
  5. Valdepalde

Valdepalde Jäsen

Pikakutsu on vanhentunut

6. Oka

Oka Aktiivinen jäsen

Aa tuolilla istuminen on roolipelimäistä ok

7. Huuqo

Huuqo Jäsen

Kuulostaa kivalta, mutta uskotko, että pelaajien kiinnostus pelkkää rakentamista kohtaan säilyy? Pitäisikö rakentamista helpottaa huomattavasti ja pitäisikö kylille luoda omat pelaajien käytettävissä olevat hallintapaneelit, talous ja mahdollisuus nimetä virkahenkilöitä?

Köyhyyden luominen, sosiaaliturva, verot, luonnonkatastrofit rakentamiseen painottuvassa roolipeliyhteisössä, miltä kuulostaisi?
    Nämä ovat vain ehdotuksia ja niiden toteuttaminen on tietysti sinun päätettävissä.

8. Oka

Oka Aktiivinen jäsen

Tää

9. Liimaaja

Liimaaja Jäsen

Ai, no käsitin siis hieman väärin, mutta en itse kutsuisi kyseisiä roolipelielementeiksi.. mutta just tää mitä Huuqo sanoi, riittääkö pelaajien kiinnostus?