Vanhoille plugineille korvaajia

Keskustelun alueella 'Minecraft: Palvelimen ylläpito' aloitti Pasi123, 25.12. 2017.

1. Pasi123

Pasi123 Jäsen

Eli tarvisin muutamalle pluginille korvaajan, kun niitä ei ole enää vuosiin päivitetty eikä siksi enää toimi uusimmilla spigot versioilla.

RichAutoMessage
    Elikkäs tällä pluginilla sai tehtyä automaattisia ilmoituksia

MyMOTD
    Tämä toimii, mutta heittää erroria. Tällä sai helposti ja nopeasti päivitettyä motdia ilman restarttia.

ButtonWarp
    Tämäkin toimii, mutta heittää erroria consoleen. Tosin vaikea korvata, koska noita warppeja on aika monta eikä niitä muista ulkoa.

2. Huuqo

Huuqo Jäsen

https://dev.bukkit.org/projects/automessage Toi toimii ja motd plugineita löytää vinopinon googlettamalla vain MOTD plugin, mut mä en välttämättä käyttäis ite mitään näistä. Automessaget on niin helppo tehdä ilman plugineita ja motd pystyy muokkaamaan bungeecordissa conffista ja spigotissa server.properties tiedostoista, jos niitä ei tarvitse koko aikaa vaihdella, niin ne päivittyy päivittäin helposti vaikka ajastamalla.
    Mut tos nyt jotain. Vikasta en tiiä.

3. Pasi123

Pasi123 Jäsen

Miten automessaget saa tehtyä ilman plugineita? En tosiaan ole näihin perehtynyt sitten vuoden 2015.
    Tuo automessage plugin ei vaikuttanut kovinkaan hyvältä verrattuna tuohon vanhaan.

Itse tykkäsin paljon tuosta MyMOTD pluginista kun ei tarvinnut aina ottaa etäyhteyttä serveriin vain motdin päivittämistä varten. Ja sen sai tarvittaessa vaihdettua muutamassa sekunnissa.

4. Huuqo

Huuqo Jäsen

Riippuen mitä käytät, mut alla ohjeet Multicraftille:

Aluksi valitse palvelin, sitten Advanced

Valitse kohta Commands ja sen jälkeen create command

Kirjoita nimi komennolle ja haluamasi komento, se voi olla esimerkiksi broadcast, tellraw title mikä vaan..
    Paina create.

Mene kohtaan Scheduled Tasks Advanced -valikosta
    Paina new task

Laita taas nimi komennollesi, laita ajastus sekä komento:

Arguments kohtaa ei ole välttämätöntä käyttää, vaan jos luot esimerkiksi pelkän broadcast komennon ilman sisältävää tekstiä, niin voit lyödä tuohon sen bc komennon ja kirjoittaa arguments kohtaan sen tekstin, jota haluat että broadcast sanoo ...

Uudelleenkäynnistystä ei tietääkseni tarvitse ja toi toimii, jos sille on olemassa jokin vielä yksinkertaisempi tapa toteuttaa ilman plugineita tai scriptsejä niin kertokaa ..

5. Pasi123

Pasi123 Jäsen

Kiitos hyvistä ohjesta, mutta minulla ei ole käytössä multicraftia tai mitään vastaavaa.

6. Huuqo

Huuqo Jäsen

Okei. Mä en osaa sit auttaa. Ei oo riittänyt mielenkiintoa opetella muita vastaavia tapoja hallinnoida minecraft palvelimia.